Kundvagn

Antal varor:0st
Summa: 0 kr
Visa varukorgen
Till kassan
Mina sidor

VÅRA MÄRKEN

Lust - Njutning - Passion Diskreta paket Allt i lager Full trygghet
Vi garanterar
Snabb leverans
Vi har allt i lager och skickar dina varor senast nästkommande vardag.
Diskreta paket
Produkterna skickas väl inslagna och med diskret avsändare så att ingen kan se vad eller vart du handlat. Du får avin anonymt per SMS eller e-post.
Låg fraktkostnad
Du betalar samma låga fraktkostnad på 49 kr oavsett hur mycket du beställer.
Säker betalning
Betala med kort genom en säker anslutning certifierad av Visa/Mastercard, via faktura efter att du mottagit dina produkter, eller dela upp betalningen på längre tid.
Fullständig trygghet
Vi har verkat sedan 2003 och är Sveriges största homepartyföretag i branschen. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till andra aktörer. Erbjudanden m.m. skickas endast ut på din begäran.
Miljötänk
Himmelriket är med och finansierar ett rikstäckande insamlingssystem för elartiklar och batterier så att de produkter du lämnar in på återvinningsstationen kan tas om hand på ett effektivt och miljöriktigt sätt.
Visa, MasterCard, Klarna
123456 123xxx

Köpvillkor

GÄLLER HIMMELRIKETS WEBBSHOP

För att få handla i Himmelrikets webshop ska du vara minst 18 år. Alla uppgifter i köpvillkoren och övriga webbshoppen gäller för leverans inom Sverige om inte annat anges. Himmelriket förbehåller sig rätten att omedelbart spärra kunder vid misstanke om missbruk av våra tjänster. Alla IP-adresser loggas och falska beställningar polisanmäls som bedrägeri



Diskretion & Trygghet
Det är många saker som gör att du kan känna dig fullständigt trygg när du handlar från Himmelriket.

Trygg leverans
Dina produkter skickas väl paketerade med ett fraktbolag som avsändare så att ingen kan se vad ditt paket innehåller eller att det kommer från Himmelriket. Pappersavier och SMS-avier kommer också från denna anonyma avsändare.

Tryggt företag
Himmelriket är Sveriges största och populäraste homepartyföretag med erotiska produkter. Detta i kombination med att vi är ett aktiebolag och varit aktiva sedan 2003 borgar för att vi är ett stabilt och kundorienterat företag med de resurser som krävs för att serva våra kunder både nu och i framtiden. I och med att företaget är helsvenskt med säte i Eskilstuna lyder vi under svensk lagstiftning.

Trygga köp
Vår målsättning är att lösa eventuella problem tillsammans med kunden på ett sätt som båda parter kan vara nöjda med, men om detta mot förmodan inte skulle vara möjligt så har vi förbundit oss att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Trygg betalning
Alla kortköp går genom en säker anslutning till DIBS - nordens ledande leverantör av betalningslösningar som är certfierade av VISA/MasterCard. Himmelriket hanterar inga kortuppgifter. Du kan också välja andra betalsätt då du betalar först när du mottagit varorna.

Trygg service
Vår kundservicepersonal finns tillgänglig alla helgfria vardagar via e-post och på telefon under våra telefonrtider (se "Kundservice" i menyn). I över 95% av fallen:
* Löser vi kundens problem vid första samtalet.
* Besvaras kundfrågor via e-post inom 24 timmar.
* Är vår telefonkö mindre än 1 minut.

Trygg uppgiftshantering
Himmelriket har mycket säkra rutiner för personuppgifter och samtliga anställda har tystnadsplikt. Vi lämnar endast ut kunduppgifter till polis eller åklagare i händelse av brottsutredning.



Fraktkostnad
Du betalar endast 49 kr i frakt oavsett hur mycket du handlar för.



Betalning
Du kan välja mellan kortbetalning, faktura, Klarna konto (delbetalning) eller förskottsbetalning. Samtliga alternativ är säkra betallösningar som tillhandahålls av några av nordens största företag inom respektive område. (Vissa betalningsalternativ är endast möjliga vid vissa köpsummor).

Köp via kort
Kostnad: 0 kr. Betalningen sker genom en säker anslutning som tillhandahålls av DIBS, nordens ledande leverantör av betallösningar som är certfierade av VISA/MasterCard och uppfyller kraven för PCI- DSS. Klicka här för att läsa mer om DIBS säkerhet. När beställningen är gjord reserveras beloppet. Vid avbeställning kan det ta en tid innan banken släpper släpper reservationen.

Köp via faktura
Kostnad: 20 kr. Vi använder oss av Klarna - Nordens ledande företag för E-handelsfakturering. Leverans kan av säkerhetsskäl endast ske till folkbokföringsadressen. Betalningsvillkor är 14 dagar från fakturadatum och fakturan skickas med i din leverans. Därför är det viktigt att du hämtar ut ditt paket innan fakturan förfaller. Här kan du läsa Klarnas kortfattade fakturavillkor/information.

Köp med "Klarna konto" (delbetalning)
Kostnad: 0 kr.
Aviavgift: 29 kr/faktura
Årsränta: 19,90%
Delbetala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet.
Alla dina köp från olika butiker samlas på ett konto på en faktura oavsett antal köp.
Leverans kan av säkerhetsskäl endast ske till folkbokföringsadressen.
Här kan du läsa klarnas kortfattade kontovillkor/information.


Leverans

Sändningen
Din försändelse skickas med normalt med Schenker Privpak och levereras normalt till ditt närmsta utlämningsställe. De skickar också ut avi till dig via SMS, brev eller e-post, där du kan se vart paketet kan hämtas. Glöm inte att ta med uppgifterna när du ska hämta ut ditt paket.

Leveranstid
Lagervaror skickas normalt från oss senast vardagen efter du lagt din order. Över 99% av alla ordrar skickas inom 24 timmar (ej räknat helgdagar). Leveranstiden varierar beroende på adress men är i de flesta fall 1-2 dagar. Till vissa orter långt norrut eller mycket små orter långt från större orter kan leveranstiden vara upp till 5 dagar.

För att se din leveranstid (tiden från att den skickas från Himmelriket tills den når ditt utlämningsställe):
1. KLICKA PÅ DENNA TEXT
2. Kryssa i "Inrikes: Parcel", Skriv in "Eskilstuna" som avsändningsort och din ort som "ankomstort".
3. Välj valfri transportdag i rullningslisten och klicka sedan på knappen "Visa tabell".
OBS! Lägg till en dag på resultatet för korrrekt antal dagar.

Försenad leverans eller ingen avi.
Oavsett bostadsort (inom Sverige) ska det aldrig kunna ta mer än 7 arbetsdagar från beställning av lagervaror tills paketet finns att hämta ut. Om det ändå skulle inträffa kan det vara så att paketet finns på utlämningsstället även om du inte mottagit någon avi. Paketet kan också ha hamnat på villovägar.

När Himmelriket fått information från fraktbolaget om vilka datum och klockslag som en avi gått ut till kunden anses Himmelriket ha uppfyllt sina åtaganden. Kunden ansvarar för att kontakta Himmelrikets kundservice inom 7 arbetsdagar om ingen avi mottagits, så att kundservice kan spåra paketet. I annat fall finns risk för att paketet returneras, vilket betyder att kunden faktureras enligt "Ej uthämtade paket" nedan för kostnaderna.

Hämtningstid
Paketet som skickas med Schenker finns på utlämningsstället i ca 30 dagar innan det returneras till avsändaren. Vid ej uthämtade paket debiteras kunden en summa för att täcka de kostnader som uppstår. (se "Ej uthämtade paket" nedan). Notera vid fakturaköp att paketet måste hämtas ut innan dess att fakturan förfaller för att inte ytterligare kostnader ska tillkomma.

Ej uthämtade paket
Om du av någon anledning inte vill ha de produkter du beställt behöver du avbeställa varorna, se punkterna "Avbeställning" och "Ångerrätt" nedan.  För att slippa extrakostnader är det viktigt att du anger aktuella och korrekta adressuppgifter och inte beställer något om du inte har möjlighet att hämta ut paketet (t.ex. om du ska resa bort).

I de fall då paket inte hämtas ut debiteras kunden 350 kr för att täcka de kostnader som uppstått p.g.a. att paketet inte hämtats eller kunden angivit en felaktig adress, för frakt tur o retur, ev avgifter samt hanteringskostnad.

Observera att ett paket som inte hämtas ut kan ligga kvar på utlämningsstället i upp till en månad innan det returneras till avsändaren. Om du valt faktura som betalsätt och inte hämtar ut ditt paket innan det att fakturan förfallit innebär detta att avgifter för påminnelse samt inkasso kan tillkomma.

Produkter som tagit slut i lager.
Produkter som tagit slut i lager visas inte i butiken, saknar köpknapp eller är försedd med tydlig information om detta i produktens beskrivning. I och med det stora antalet produkter och att försäljning sker via flera kanaler så kan det hända att en produkt står som tillgänglig trots att den är slut. Om detta inträffar kommer vi kontakta dig och ta bort varan från beställningen, alternativt invänta produkten om du föredrar detta.



Returer & reklamationer

Avbeställning
Om du ångrat dig eller inte vill vänta på en leverans kan du när som helst avbeställa din order utan kostnad så länge ditt paket inte är paketerat eller skickat (Kontrollera att du får en bekräftelse på din avbeställning från kundervice). Efter denna tidpunkt kan produkten återsändas enligt punkten "Ångerrätt" nedan.

Ångerrätt
Du har rätt att frånträda din beställning genom att kontakta Himmelrikets kundservice inom inom 14 dagar från det att varan mottagits. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande. Vidare gäller att beställaren måste hålla den mottagna varan i väsentligen oförändrat skick. Exempel på varor som p.g.a. sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande är varor med bruten plombering eller öppnad förpackning i följande varugrupper:
- Produkter som är avsedda för, eller förknippade med, att användas intimt, i kontakt med mun eller under sexuella aktiviteter, så som erotiska leksaker, hjälpmedel, bondage-produkter , ballgags och dylikt.
- Förbrukningsvaror eller livsmedel så som glidmedel, oljor, rengöringsmedel, sprayer, tabletter & godis.
- Underkläder så som trosor, kalsonger, bodys och set med nederdel.
- Upphovsrättsskyddad media, d.v.s. filmer.
Om du vill returnera en vara ska du kontakta vår kundservice, vilket du enkelt kan göra via telefon eller e-post: retur@himmelriket.se . Om du kontaktar oss skriftligen behöver vi följande uppgifter: ditt namn, ordernummer, vilken/Vilka varor du vill returnera samt hur vi kan nå dig för att lämna instruktioner. Du får då returadress samt ett returnummer som ska skickas med. Varan skall sedan sändas i sin originalförpackning, väl emballerad, i väsentligen oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och godkänt returen kommer vi beroende på ditt önskemål betala tillbaka köpesumman inom 30 dagar från godkännande, eller ge dig motsvarande belopp i kredit till nästa köp.

Du står själv för returkostnaden och är ansvarig för att varorna når Himmelriket i samma skick med nödvändig returinformation. Returer ska skickas direkt till Himmelriket AB, Kungsplan 4, 632 20 Eskilstuna med ej skrymmande brev eller som företagspaket. De får inte skickas med postpaket, hempaket, rekommenderat brev, skrymmande brev eller på annat sätt som innebär att de ska hämtas ut på ett utlämningsställe. De får inte heller förses med betalningskrav, "mottagaren betalar" eller för lite porto. Kontakta kundservice för instruktioner innan du skickar tillbaka något.

Öppet köp
Du har öppet köp i 30 dagar på allt utom kampanjvaror och prisnedsatta varor så som rea och fynd. Detta betyder att du kan återsända oöppnade och oskadade produkter och få pengarna för varorna tillbaka (dock inte för andra utlägg som frakt, eventuell fakturaavgift etc). I övrigt gäller den information som finns under punkten "Ångerrätt" ovan.

Reklamation
Reklamationsrätten gäller i tre år, men efter 6 månader åligger det kunden att kunna visa på att felet är ursprungligt.  I de flesta fall visar sig dock sådana fel vid första användningen. Om du fått fel vara eller den är trasig eller felaktig ska du, snarast möjligt och inom skälig tid, kontakta vår kundservice, vilket du enkelt kan göra via telefon eller e-post: retur@himmelriket.se . Vi behöver ditt namn, ordernummer, vilken vara det gäller, anledning samt hur vi kan nå dig för att lämna instruktioner.

Du får sedan en reklamationssedel att fylla i, en fraktsedel att sätta på paketet och eventuellt några punkter att kontrollera för att minimera risken för att det inte rör sig om ett fel eller något som enkelt kan åtgärdas.

Returnera sedan varan, väl emballerad, tillsammans med reklamationssedeln och förse försändelsen med fraktsedeln. Du ansvarar för att varan når Himmelriket i samma skick med nödvändig information.

Om du av någon anledning vill skicka produkten till Himmelriket utan att använda vår fraktsedel ska försändelsen skickas till Himmelriket AB, Kungsplan 4, 632 20 Eskilstuna med brev (max 3 cm tjockt) eller som företagspaket. Skicka ej med postpaket, rekommenderat brev eller på annat sätt som innebär att försändelsen ska hämtas ut på ett utlämningsställe. Det får inte heller förses med betalningskrav, "mottagaren betalar" eller för lite porto. Kontakta alltid kundservice för instruktioner innan du skickar tillbaka något.

I händelse av att du kan se att varan skadats i transporten ska du anmäla detta till utlämnningsstället, fotografera skadan och få en skriftlig bekräftelse på den. Skicka med kopior tillsammans med din reklamation.

Vi skickar din ersättningsvara, eller i vissa fall reparerade vara, snarast efter det att varan returnerats till oss, undersökts och godkännts. Om vi inte kan erbjuda samma vara får du själv välja om du vill ha pengarna tillbaka inom 30 dagar, motsvarande belopp i kredit i vid ett nytt köp eller en likvärdig produkt om sådan finns.

Vid ej godkänd reklamation debiteras 150 kr för frakt och undersökningsavgift. Vill du ha tillbaka produkten tillkommer 75 kr. I annat fall (eller om du inte medelat om du vill ha den) kasseras den.

Exempel på icke godkända reklamationer är om produkten saknar fel, det rör sig om slitage, felaktig hantering eller handhavande, anmärkningar på sådant som får anses ligga inom gränsen för vad som är normalt och acceptabelt eller om datummärkning eller reklamationstiden passerat.

Gå igenom följande steg innan du återsänder produkten (gäller för elektriska apparater)
Prova funktionen mellan varje punkt.

1. Sätt i helt nya batterier. Använd ej uppladdningsbara batterier.
2. Prova att vända på batterierna.
3. Kontrollera att batterikorken är ordentligt påskruvad.
4. Om produkten har en skena som batterierna ligger i. Sätt i batterierna med och utan skena.
5. Om det ligger ett hoprullat papper i batterifacket, låt detta vara kvar runt batterierna.
5. Kontrollera att metallblecken får kontakt med batteriet så de inte böjts.
6. Kontrollera att det inte finns oxid eller smuts på metallblecken. Torka av och gnugga för att få bort oxiden.


Övrig information

Allmänt om våra varor
Alla de produkter som Himmelriket säljer är avsedda för användning i Sverige och uppfyller svenska lagar och direktiv. Om bruksanvisning på svenska saknas så kan ni få ett exemplar kostnadsfritt genom att kontakta vår kundservice. De flesta av våra produkter är dock väldigt lätt att använda.

Miljöansvar
Himmelriket uppfyller EU:s Weee-direktiv och är licensierade av El-kretsen. Detta betyder att vi är med och finansierar ett nationellt insamlingssystem för elektronikvaror och batterier så att de utjänta produkter du lämnar in på en återvinningsstation återvinns på ett miljöriktigt sätt.

Personuppgifter
Enligt personuppgiftslagen från 1998 måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss, som vi får del av när du genomfört ett köp, eller när du besöker vår hemsida, kommer att behandlas av Himmelriket AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen används i syfte att vi vid köp skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig samt uppfylla bokföringsplikten. Himmelriket lämnar ej ut dina uppgifter till andra företag eller utomstående. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

Genom att beställa i vår butik och därmed godkänna köpevillkoren, samtycker kunden till att Himmelriket lagrar och hanterar dennes personuppgifter. Kreditkortsuppgifter går över en säker anslutning och hanteras ej av Himmelriket. Vi skickar inte ut någon reklam till dig (annat än nyhetsbrev via e-post om du själv valt detta). Endast de i Himmelriket som handhar en beställning får se dennes personuppgifter. Samtliga anställda på Himmelriket har tystnadsplikt.

Tvist
Vår målsättning är att lösa eventuella problem tillsammans med kunden på ett sätt som båda parter kan vara nöjda med. Om du anser dig vara felbehandlad ber vi dig därför att skriva till oss via e-post eller brev och redogöra för problemet. Ange ditt namn, din adress, telefonnummer och ordernummer.
Om vi mot förmodan inte kan lösa tvisten tillsammans kan du vända dig till konsumentvägledaren i din kommun för att höra vad som gäller. Du kan också vända dig till ARN - Allmänna Reklamationsnämnden som är en statlig myndighet med uppgiften att opartiskt pröva tvister mellan konsumenter och företag. Besluten är frivilliga att följa, men Himmelriket har förbundit sig till att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och misstag vid prissättning eller lagersaldo, samt att en produkts mått eller specifikationer kan skilja något från vad som angivits. Vibrationsnivå, frekvens, ljudnivå, upplevelse och dylikt är subjektiva uppfattningar av vår testgrupp och behöver inte återspegla verkligheten. Bilder visas inte skalenligt och heller inte korrekt storlek i förhållande till varandra. Varor eller förpackningar kan skilja något från de bilder som visas t.ex på grund av att färgnyanser ser olika ut på olika skärmar, att kameran vid fotograferingen av produkten inte återgivit rätt färgbild eller blivit för ljus efter påverkan av blixt, att en produkt kan komma från flera olika leverantörer som har olika förpackningar och vissa skillnader i detaljer på produkten, att tillverkaren börjat använda nya förpackningar eller gjort en förbättring av produkten.

Force majeure
Himmelriket ska vara befriad från skadestånd och andra påföljder om fullgörandet av visst åtagande förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som Himmelriket inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Exempel på befriande omständigheter är krigshändelse, naturkatastrof, arbetskonflikt, bojkott, blockad, blixtnedslag, eldsvåda, sabotage, myndighetsbestämmande/myndighetsutövande eller annan offentlig reglering eller ny lagstiftning, problem med posthantering, allmän knapphet på transporter, varor eller annan liknande omständighet, samt olyckshändelse av större omfattning

Erbjudande

Tjäna pengar

Tjäna pengar

Homeparty

Homeparty

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.
 
Fun Factory logo Pjur logo Shots Toys logo Mooncup logo Bad Kitty logo Feelztoys logo Trident logo Nature Body logo Touché logo Swede logo Doc Johnson logo Shunga Erotic Art logo Nature Calling logo Bodyguard logo Fetish Fantasy logo Max's logo Vibe Therapy logo