Returer

Returer

Om du vill returnerna något så gör du följande:


Kontakta alltid Himmelrikets kundservice för instruktioner innan du skickar tillbaka något.

Du når oss enklast via telefon eller e-post: [email protected]


Om du kontaktar oss skriftligen behöver vi följande uppgifter:

Ditt  namn, ordernummer, vilken/Vilka varor du vill returnera samt hur vi kan nå dig för att lämna

returnummer och instruktioner så att du enklast kan göra och skicka din retur.


Returer ska skickas direkt till Himmelriket i Sverige AB, Skräddarvägen 8, 82995 Harmånger

Du står själv för returkostnaden och är ansvarig för att varorna når Himmelriket i samma skick med nödvändig returinformation.


Produkter ska alltid returneras i sin originalförpackning, väl emballerad och i väsentligen oförändrat skick.

När vi fått tillbaka varan och godkänt returen kommer vi beroende på ditt önskemål

betala tillbaka köpesumman inom 30 dagar från vårt godkännande, eller ge dig motsvarande belopp i kredit till nästa köp.


Reklamation

Reklamationsrätten gäller i tre år, men efter 6 månader åligger det kunden att kunna visa på att felet är ursprungligt.

I de flesta fall visar sig dock sådana fel vid första användningen av produkten.

Om du fått fel vara eller den är trasig eller felaktig ska du, snarast möjligt och inom skälig tid, kontakta vår kundservice.

Detta kan du enklast göra via telefon eller e-post: [email protected]

Vi behöver ditt namn, ordernummer, vilken vara det gäller, och anledning till reklamation

samt din kontaktinformation så vi kan nå dig och lämna instruktioner.


Du får sedan en reklamationssedel att fylla i, en fraktsedel att sätta på paketet och eventuellt några punkter

att kontrollera för att minimera risken för att det inte rör sig om ett fel eller något som enkelt kan åtgärdas.

Returnera sedan varan, väl emballerad, tillsammans med reklamationssedeln och förse försändelsen med fraktsedeln.

Du ansvarar för att varan når Himmelriket i samma skick med nödvändig information.


Vi skickar din ersättningsvara, eller i vissa fall reparerade vara, snarast efter det att varan undersökts och godkänts av oss.

Om vi inte kan  erbjuda samma vara får du själv välja om du vill ha pengarna tillbaka inom 30 dagar.

Du kan även välja att få motsvarande belopp i kredit i vid ett nytt köp eller en likvärdig produkt om det finns.


Ej godkänd reklamation

Vid ej godkänd reklamation debiteras du 150 kr för frakt och undersökningsavgift.

Vill du ha tillbaka produkten tillkommer 75 kr. I annat fall (eller om du inte meddelat om du vill ha den) kasseras den.

Exempel på icke godkända reklamationer är om produkten saknar fel, det rör sig om slitage, felaktig hantering eller användande.


Skadat paket

I händelse av att du kan se att varan skadats i transporten ska du anmäla detta till utlämnningsstället,

fotografera skadan och få en skriftlig bekräftelse på skadan från utlämningsstället.

Skicka med kopior av bilder och bekräftelse tillsammans med din reklamation.


Om du av någon anledning vill skicka produkten till Himmelriket utan att använda vår fraktsedel ska försändelsen skickas till

Himmelriket i Sverige AB,  Skräddarvägen 8, 82995 Harmånger med brev (max 3 cm tjockt) eller som företagspaket.

(Skicka ej returer eller reklamationer med postpaket, rekommenderat brev eller på annat sätt som innebär att försändelsen

måste hämtas ut på ett utlämningsställe. Det får inte heller förses med betalningskrav / ”mottagaren betalar”.

Kontakta  alltid kundservice för instruktioner innan du skickar tillbaka något.